แนะนำคณะ (Faculty Introduction)

UploadImage

วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ เป็นหน่วยงานภายใต้ มหาวิทยาลัยศรีปทุม มุ่งมั่นในการดำเนินการเพื่อความเป็นเลิศทางด้านบริหารจัดการธุรกิจ และการจัดการภาครัฐ โดยมีวัตถุประสงค์ในการนำนวัตกรรมการจัดการความรู้มาใช้ในการพัฒนาคุณภาพทางด้านวิชาการ แก่คณาจารย์ บุคลากร นักศึกษา ชุมชน และสังคม ให้มีความรู้ความสามารถ และทักษะในการบริหารงานอย่างเป็นรูปธรรม และสามารถนำความรู้ความสามารถและทักษะเหล่านั้นไปใช้ได้จริงในระดับสูง

Graduate College of Management, under the umbrella of Sripatum University, is dedicated to achieving excellence in business administration and public sector management. Its mission is to harness innovative knowledge management approaches to enhance academic quality for faculty, staff, students, communities, and society. The college strives to equip individuals with concrete knowledge, abilities, and managerial skills that can be effectively applied at an advanced level.

ปรัชญา
การผลิตมหาบัณฑิตและดุษฎีบัณฑิตที่มีคุณภาพ คือ ภารกิจของวิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ มหาวิทยาลัยศรีปทุม เพื่อนำชาติสู่ความเจริญและการพัฒนาที่ยั่งยืน
PHILOSOPHY
Producing high-quality master's and doctoral graduates is the mission of the Graduate College of Management at Sripatum University, aimed at driving the nation towards progress and sustainable development.
 
ปณิธาน 
รู้หลัก รู้นำ รู้ทำ รู้คิด
RESOLUTION
Know the principles, know how to be a leader, know how to do things, know how to think.

วิสัยทัศน์
เป็นวิทยาลัยที่มีชื่อเสียงชั้นนำในการสร้างนักบริหารภาคธุรกิจและภาครัฐแบบมืออาชีพ ที่มีความโดดเด่นในการสร้างการเรียนรู้แบบดิจิทัล นำไปสู่ความเป็นมืออาชีพที่ชาญฉลาด “Digital Learning Leading to Smart Professional” ตามหลักธรรมาภิบาล มาใช้ร่วมกันแบบองค์รวมและยั่งยืน
VISION 
A leading college renowned for producing professional executives in the business and public sectors, distinguished by its emphasis on digital learning, driving the development of smart professionals. Under the concept of “Digital Learning Leading to Smart Professionals,” the college integrates good governance principles holistically and sustainably.
 
พันธกิจ
  1. พัฒนาหลักสูตรจากกระบวนการ สร้างให้นักศึกษามีทักษะความเป็นผู้ประกอบการ ที่มีการบูรณาการข้ามศาสตร์ และเหมาะสมกับบริบทของยุคดิจิทัล
  2. สร้างเครือข่ายความร่วมมือทั้งภายในประเทศและต่างประเทศเพื่อเป็นแหล่งเรียนรู้ตลอดชีวิต
  3. สร้างองค์ความรู้ด้านวิจัย และด้านนวัตกรรมที่สามารถนำมาใช้ได้จริงในองค์กร ร่วมถึงกา
  4. นำความรู้ทางวิชาการมาใช้ประโยชน์กับตนเอง องค์กร และสังคมอย่างต่อเนื่องและยั่งยืน
  5. นำเทคโนโลยีดิจิทัลมาเป็นเครื่องมือในกระบวนการการจัดการเรียนการสอน เพื่อมุ่งสู่ความเป็นมืออาชีพที่ชาญฉลาด
  6. สนับสนุนคณาจารย์และนักศึกษาให้มีความรับผิดชอบต่อสังคม โดยการนำหลักการพัฒนาที่ยั่งยืน (Sustainable Development GOALS: SDGs), BCG Economy Model และ Circular Economy มาใช้
MISSION
  1. Develop curricula through processes that equip students with entrepreneurial skills, integrating interdisciplinary knowledge tailored to the context of the digital era.
  2. Establish collaborative networks both domestically and internationally to serve as lifelong learning resources.
  3. Generate knowledge in research and innovation that can be practically applied in organizations, while continuously and sustainably leveraging academic knowledge for personal, organizational, and societal benefits.
  4. Utilize digital technology as a tool in the teaching and learning process, aiming to foster smart professionalism.
  5. Encourage faculty and students to take social responsibility by adopting principles of Sustainable Development Goals (SDGs), the BCG Economy Model, and the Circular Economy.

ค่านิยมหลัก  : CORE VALUE
P 2D**
Professional สร้างมืออาชีพที่ชาญฉลาด (Cultivating smart professionals)
Dynamic ก้าวทันการเปลี่ยนแปลงที่เปี่ยมด้วยพลังและความคิดสร้างสรรค์ (Keeping pace with dynamic changes driven by energy and creativity)
Digital Learning การเรียนรู้แบบดิจิทัล AI (Artificial intelligence) (Through digital learning and AI (Artificial Intelligence))
 
อัตลักษณ์
เราสร้างมืออาชีพ ด้วยมืออาชีพ
IDENTITY
We Create Professional by Professional