Storytelling Contest Season I : Startup telling
มหาวิทยาลัยศรีปทุม จัดประกวด Storytelling Contest Season I สร้างเวทีให้นักศึกษาโชว์ศักยภาพการสื่อสาร
เมื่อวันที่ 12 พฤศจิกายน 2567 สำนักวิชาศึกษาทั่วไป มหาวิทยาลัยศรีปทุม จัดโครงการ “Storytelling Contest Season I : Startup Telling” ณ อาคาร 40 ปี โดยมี ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.อัจฉราพร โชติพฤกษ์ ผู้ช่วยอธิการบดีด้านวิชาการ เป็นประธานกล่าวเปิดงานและมอบรางวัลแก่ผู้ชนะการประกวดและทีมที่เข้ารอบทั้งหมด 8 ทีม
กิจกรรมนี้เป็นส่วนหนึ่งของรายวิชา ULC20367 เทคนิคการเล่าเรื่อง มุ่งเน้นให้นักศึกษาได้ฝึกฝนทักษะการเล่าเรื่องและการพูดในที่สาธารณะ ผ่านการแสดง The Storytelling Show เพื่อเพิ่มความมั่นใจ พัฒนาความคิดสร้างสรรค์ และเสริมทักษะการสื่อสารเชิงปฏิบัติจริง นับเป็นการบูรณาการทฤษฎีและการปฏิบัติในรายวิชาอย่างสมบูรณ์ (SDG4.1.1–4.4.1) อีกทั้งยังช่วยเสริมสุขภาวะทางจิตใจ (SDG3.3.2) และเพิ่มศักยภาพในการทำงานของนักศึกษา (SDG8.4.1)
เวทีนี้ยังเป็นโอกาสให้นักศึกษาทุกเพศและทุกพื้นเพได้แสดงความสามารถอย่างเท่าเทียม (SDG5.5.1, SDG10.2.1) ส่งเสริมความมีชีวิตชีวาของชุมชนนักศึกษา (SDG11.2.2) และปลูกฝังการมีส่วนร่วมทางสังคมผ่านการสื่อสารสร้างสรรค์ (SDG16.2.3) ขณะเดียวกันยังเป็นการสร้างเครือข่ายการเรียนรู้และนวัตกรรมทางวิชาการ (SDG17.2.2–17.4.3) ซึ่งสะท้อนพันธกิจของ ม.ศรีปทุม ในการพัฒนานักศึกษาให้เป็นผู้สื่อสารที่มั่นใจและเป็นผู้นำแห่งอนาคต
SPU Launches Storytelling Contest to Empower Student Voices
On November 12, 2024, Sripatum University’s School of General Education held the “Storytelling Contest Season I: Startup Telling” at the 40th Anniversary Building. The event, chaired by Asst. Prof. Dr. Atcharaporn Chotipruk, Assistant to the President for Academic Affairs, aimed to provide students with real-world experience in public speaking and storytelling.
As part of the ULC20367 Storytelling Techniques course, the contest allowed students to refine communication skills, creativity, and confidence while presenting stories on stage before an audience. Eight finalist teams competed, with awards presented to the winning team and all finalists. This initiative enriched students’ learning by integrating classroom theory with practice (SDG4.1.1–4.4.1), while also enhancing their mental well-being (SDG3.3.2) and employability skills (SDG8.4.1).
The contest fostered equality by giving students of all genders and backgrounds an equal platform to perform (SDG5.5.1, SDG10.2.1), strengthened cultural engagement within the campus community (SDG11.2.2), and encouraged civic participation through expressive storytelling (SDG16.2.3). By nurturing partnerships and building innovative learning networks (SDG17.2.2–17.4.3), SPU demonstrated its mission to empower students as confident communicators and future leaders.
#SPU #Storytelling #StudentVoices #Creativity #PublicSpeaking #GoodHealthAndWellBeing #QualityEducation #GenderEquality #DecentWorkAndEconomicGrowth #IndustryInnovationAndInfrastructure #ReducedInequalities #SustainableCitiesAndCommunities #PeaceJusticeAndStrongInstitutions #PartnershipsForTheGoals #SDG3 #SDG4 #SDG5 #SDG8 #SDG9 #SDG10 #SDG11 #SDG16 #SDG17