STUDENTS SOLVE DEVELOPMENT DILEMMAS WITH TECHNOLOGY IN ASIA

Arnon Boonyapravase, a recent computer science graduate, demonstrates the soil testing kit he and his colleagues are preparing for the market following the USAID and Microsoft partnership, Imagine Cup Thailand.
Richard Nyberg, USAID

October 2015—Young innovators in Asia are working to address major development challenges through the use of technology, and competitions are bringing their work to life.

Arnon Boonyapravase fends off jokes from friends who wonder what on earth he printed out on his 3D printer. “Some say it is a pregnancy test. Others say it is a breathalyzer,” he said.

But this device is very much down to earth; he pushes it into the soil to help farmers know how to get better yields from their crops.

After syncing the device with the Len-Din app on his smartphone, he analyzes the soil for levels of nitrogen, phosphorus, potassium, moisture, temperature and pH. His app also suggests which crops are best suited for the soil sampled and what nutrients can be adjusted through fertilizer.

A computer science graduate from Bangkok’s Sripatum University, Boonyapravase’s success stems from a partnership between Microsoft’s worldwide Imagine Cup(link is external) competition and USAID’s Regional Development Mission for Asia to engage youth in applying technology to solve development challenges. USAID defines country-specific challenge areas and then, together with implementing partners, mentors young competitors like Boonyapravase and his student team.

After earning second runner-up honors at the Imagine Cup 2014, Boonyapravase’s team submitted a smaller kit in the Samart Innovation Award 2014. They took first prize, a cash award, business start-up funds and a trip to Korea to join an innovation fair. The team has since started a company, Tech Farm(link is external), where they are working on solutions to improve Thai farming practices.

In the 2015 Imagine Cup, the team earned second place with a water testing kit called Len-Nam. They plan to market the soil and water testing kits domestically over the next two years, and then go regional.

USAID’s partnership on the Imagine Cup followed a mobile app contest in 2012 driven solely by USAID called Students with Solutions.

“We wanted to do something that would enable more sustained engagement with the students over a longer period of time to really build stronger connections between USAID, our implementing partners and the teams,” said Teresa Leonardo, USAID senior regional science and technology adviser.

Microsoft Thailand sees real benefit in working with USAID. “Imagine Cup focuses on creating the opportunities and the stage for youth to take their talents and innovation to the next level,” said Siriporn Pajharawat, Microsoft Thailand developer and platform strategy director. “The inclusion of themes from USAID helped increase the scale and reach of the competition. It has direct impact on expanding youths’ horizon on issues of social and environmental impacts at a scale beyond their imagination.”

Since 2003, more than 1.6 million students from more than 190 countries have participated in the Imagine Cup. For the 2015 Imagine Cup, USAID engaged bilateral missions in Indonesia and Vietnam to extend this low-cost partnership with Microsoft and students.

Most Popular

Categories

On Key

Related Posts

เปิดโลกไซเบอร์ @RPCA Cyber Club

ชมรม Cyber Club SPU คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ พาไปสัมผัสประสบการณ์จริง @RPCA Cyber Club ชมรมไซเบอร์โรงเรียนนายร้อยตำรวจ

เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร

ปีการศึกษา เทอม 1 เทอม 2 เทอม 3
คณะ เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร
ปีการศึกษาที่ 1 42,000 37,000 37,000 17,300
ปีการศึกษาที่ 2 40,500 39,200 14,500
ปีการศึกษาที่ 3 41,100 42,600 17,300
ปีการศึกษาที่ 4 41,100 19,200
    ลักษณะการกู้ยืมฯ 1
    ค่าเทอม (4ปี) 351,800

ค่าเทอมสาขา

คณะ/สาขาวิชา ลักษณะการกู้ยืมฯ เทอม 1 ตลอด หลักสูตร
สาขา เทคโนโลยีสารสนเทศ
วิทยาการคอมพิวเตอร์และนวัตกรรมการพัฒนาซอฟต์แวร์ 2 41,400 36,400 364,000
เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร 1 42,000 37,000 351,800
วิศวกรรมคอมพิวเตอร์ 2 46,200 41,200 374,600

วิทยาการคอมพิวเตอร์และนวัตกรรมการพัฒนาซอฟต์แวร์

ปีการศึกษา เทอม 1 เทอม 2 เทอม 3
สาขา วิทยาการคอมพิวเตอร์และนวัตกรรมการพัฒนาซอฟต์แวร์
ปีการศึกษาที่ 1 41,000 36,400 45,800 10,900
ปีการศึกษาที่ 2 33,100 50,800 12,900
ปีการศึกษาที่ 3 43,100 49,600 8,700
ปีการศึกษาที่ 4 48,500 19,200
    ลักษณะการกู้ยืมฯ 1
    ค่าเทอม (4ปี) 364,000

วิศวกรรมคอมพิวเตอร์

ปีการศึกษา เทอม 1 เทอม 2 เทอม 3
สาขา วิศวกรรมคอมพิวเตอร์
ปีการศึกษาที่ 1 46,200 41,200 42,800 15,300
ปีการศึกษาที่ 2 45,700 44,400 13,500
ปีการศึกษาที่ 3 43,100 48,600 10,900
ปีการศึกษาที่ 4 44,900 19,200
    ลักษณะการกู้ยืมฯ 1
    ค่าเทอม (4ปี) 374,600

หลักสูตรวิทยาศาสตร์มหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศ

ปีการศึกษาจำนวนหน่วยกิตตลอดหลักสูตร
ปริญญาโท
ภาคเรียน เสาร์-อาทิตย์36200,000

เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร ภาคปกติ,วันอาทิตย์

ปีการศึกษา เทอม 1 เทอม 2 เทอม 3
ภาคเรียน ปกติ
ปีการศึกษาที่ 1 52,400  47,400 50,800 22,700
ปีการศึกษาที่ 2 48,500 19,200 23,700
    ค่าเทอม (2ปี) 217,300
ภาคเรียน วันอาทิตย์
ปีการศึกษาที่ 1 52,400  47,400 43,400 22,700
ปีการศึกษาที่ 1 44,300 34,000 20,500
    ลักษณะการกู้ยืมฯ 1
    ค่าเทอม (2ปี) 217,300

ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศ

ปีการศึกษาจำนวนหน่วยกิตตลอดหลักสูตร
ปริญญาโท
สาขาเทคโนโลยีสารสนเทศ48630,000